Jogging - jak zacząć?

Początki zawsze są najtrudniejsze. Przekonujemy się o tym bardzo często kiedy chcemy zacząć ćwiczyć, wprowadzić dietę czy zacząć coś bardzo ważnego dla nas. Dużo osób mówi "najtrudniej jest zacząć, a później leci już z górki". Podpisuje się pod tym rękami i nogami. Już jakiś czas temu planowałam zrobić coś ze sobą, moim pomysłem było bieganie. Co prawda mamy połowę sierpnia, ale... zaczęłam i jestem z tego powodu bardzo dumna. 

Wraz z koleżanką z pracy postanowiłyśmy wziąć się za siebie. Ja, dlatego żeby nie siedzieć z tyłkiem przed telewizorem, i poczuć się lepiej, Ona - żeby troszkę zrzucić zbędnych kilogramów po dwóch ciążach oraz dla poczucia własnej wartości. Zdecydowałyśmy na sam początek zacząć swoją przygodę z joggingiem. Zaczęłam sporo o tym czytać, a szczególnie czym różni się bieganie od joggingu.
Jogging może uprawiać praktycznie każdy. Jest to nic innego, jak bieg w wolnym tempie lub trucht. Trening joggera nie wymaga znacznego wysiłku fizycznego. Podczas joggingu biegamy maksymalnie 9 km/godz. lub 6 min/km. Treningi są długie, ale powolne. W tej formie treningu nie istnieje rywalizacja, biega się parami, na luzie i dla własnej przyjemności.

Efekty, jakie uzyskujemy wykonując regularnie jogging, to smukła sylwetka i wzmocnienie układu odpornościowego. Podczas treningu spalamy średnio 400-500 kilokalorii.

Trening biegowy wymaga znacznie więcej wysiłku od joggingu i nie może być wykonywany przez każdą grupę wiekową. Bieg jest najszybszym z możliwych ruchów, dzięki którym człowiek może się przemieszczać. Biegacze stale podnoszą sobie poprzeczkę, mierzą czas, zwiększają dystanse, biją własne rekordy oraz startują w zawodach i maratonach. Bieganie od joggingu różni się szybkością pokonywania wyznaczonego dystansu. Podczas treningu biegowego znacznie przekraczana jest prędkość 10 km/godz. ~źródło~
 
Jako swoją trasę wybraliśmy bardziej spokojną drogę, która prowadzi na ogródki działkowe. Droga bardzo fajna, z lekkimi wzniesieniami coby nie było za łatwo. Pogoda wręcz idealna na tego typu aktywność. Słońce nie dawało się aż tak bardzo we znaki, był leciutki wiaterek - jednym słowem idealnie. Towarzyszyły nam również skrzaty koleżanki, które także miały nie małą uciechę. Można z całą pewnością stwierdzić, że ta aktywność jest dla całej rodziny. 

Co się zmieniło? Nabrałam więcej motywacji i już nie mogę doczekać się jutra. Zmieniło się moje nastawienie oraz samoocena. Endorfinki we mnie szaleją, co bardzo mi się podoba. Na początek chcemy uprawiać jogging trzy razy w tygodniu. Jak nam się uda, zobaczymy. Nie zawsze są do tego odpowiednie warunki. W dalekich planach chcemy spróbować swoich sił na basenie, okaże się czy czas oraz obowiązki nam na to pozwolą. Natomiast podczas dzisiejszego późnego popołudnia udało mi się ustrzelić kilka zdjęć :)




A już jutro wracamy do codzienności. Kto wstaje o szóstej? łapka w górę! :)
Jogging może uprawiać praktycznie każdy. Jest to nic innego, jak bieg w wolnym tempie lub trucht. Trening joggera nie wymaga znacznego wysiłku fizycznego. Podczas joggingu biegamy maksymalnie 9 km/godz. lub 6 min/km. Treningi są długie, ale powolne. W tej formie treningu nie istnieje rywalizacja, biega się parami, na luzie i dla własnej przyjemności.
Efekty, jakie uzyskujemy wykonując regularnie jogging, to smukła sylwetka i wzmocnienie układu odpornościowego. Podczas treningu spalamy średnio 400-500 kilokalorii.


http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/bieganie/jogging-bieganie-czym-to-sie-rozni_42217.html
Jogging może uprawiać praktycznie każdy. Jest to nic innego, jak bieg w wolnym tempie lub trucht. Trening joggera nie wymaga znacznego wysiłku fizycznego. Podczas joggingu biegamy maksymalnie 9 km/godz. lub 6 min/km. Treningi są długie, ale powolne. W tej formie treningu nie istnieje rywalizacja, biega się parami, na luzie i dla własnej przyjemności.
Efekty, jakie uzyskujemy wykonując regularnie jogging, to smukła sylwetka i wzmocnienie układu odpornościowego. Podczas treningu spalamy średnio 400-500 kilokalorii.


http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/bieganie/jogging-bieganie-czym-to-sie-rozni_42217.html
Jogging może uprawiać praktycznie każdy. Jest to nic innego, jak bieg w wolnym tempie lub trucht. Trening joggera nie wymaga znacznego wysiłku fizycznego. Podczas joggingu biegamy maksymalnie 9 km/godz. lub 6 min/km. Treningi są długie, ale powolne. W tej formie treningu nie istnieje rywalizacja, biega się parami, na luzie i dla własnej przyjemności.
Efekty, jakie uzyskujemy wykonując regularnie jogging, to smukła sylwetka i wzmocnienie układu odpornościowego. Podczas treningu spalamy średnio 400-500 kilokalorii.


http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/bieganie/jogging-bieganie-czym-to-sie-rozni_42217.html
Jogging może uprawiać praktycznie każdy. Jest to nic innego, jak bieg w wolnym tempie lub trucht. Trening joggera nie wymaga znacznego wysiłku fizycznego. Podczas joggingu biegamy maksymalnie 9 km/godz. lub 6 min/km. Treningi są długie, ale powolne. W tej formie treningu nie istnieje rywalizacja, biega się parami, na luzie i dla własnej przyjemności.
Efekty, jakie uzyskujemy wykonując regularnie jogging, to smukła sylwetka i wzmocnienie układu odpornościowego. Podczas treningu spalamy średnio 400-500 kilokalorii.


http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/bieganie/jogging-bieganie-czym-to-sie-rozni_42217.html
Jogging może uprawiać praktycznie każdy. Jest to nic innego, jak bieg w wolnym tempie lub trucht. Trening joggera nie wymaga znacznego wysiłku fizycznego. Podczas joggingu biegamy maksymalnie 9 km/godz. lub 6 min/km. Treningi są długie, ale powolne. W tej formie treningu nie istnieje rywalizacja, biega się parami, na luzie i dla własnej przyjemności.
Efekty, jakie uzyskujemy wykonując regularnie jogging, to smukła sylwetka i wzmocnienie układu odpornościowego. Podczas treningu spalamy średnio 400-500 kilokalorii.


http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/bieganie/jogging-bieganie-czym-to-sie-rozni_42217.html

Komentarze

  1. O szóstej... chciałabym :D Punkt piąta pobudka, o szóstej tramwaj...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne widoczki :) Uwielbiam takie klimaty. Ja wstaję o 5, czasem nawet przed i nie mam z tym większego problemu. Ale w zimę jest z tym gorzej :)
    zmienicswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety biegać nie mogę. Życzę Wam dużo radochy, zresztą już ją macie. :) Tak patrze na te zdjęcia i zastanawiam się, czy nie mieszkamy w tym samym mieście. hahaha

    Pozdrawiam, miłego dnia. :) Bardzo ładne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  4. W czerwcu zaczęłam biegać i zobaczyłam dokładnie to, co opisujesz. Lepsze samopoczucie, więcej energii no i zmiany w lustrze też wyraźne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszyscy mówią, że z tym bieganiem to tak jest, że uzależnia. No, ja jestem chyba odporna na takie uzależnienia...

    OdpowiedzUsuń
  6. ja bieganie kocham... ale ostatnio musiałam nieco odpuścić ze względu na stawy ;( i ubolewam nad tym bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja lubię sobie pobiegać :) chociaż przez te ostatnie trzydziesto-stopniowe upały kilka razy odpuściłam :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe zdjęcia :)
    Ja kiedyś biegałam, najpierw sama, potem z narzeczonym, ale z nadmiaru obowiązków i braku czasu przerwaliśmy, od tego pogoda w Szkocji często była deszczowa więc to bardzo zniechęcało.
    Teraz ponownie zakochałam się w treningach Chodakowsiej i każdego dnia wybieram inny trening i nie muszę wychodzić z domu.
    Ale do biegania chciałabym kiedyś wrócić.

    Powodzenia w joggingu !

    OdpowiedzUsuń
  9. Pobudka o 6:00? Zazdro! 5:30 już trzeba grzać krzesło w pracy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz